Reply
Thread Tools
Posts: 5 | Thanked: 0 times | Joined on Jan 2010
#111
jatkokysymyksenä sitten, että muuttuuko mikään muu Maemo 6:n kehityksessä kuin vain nimi?
 
Posts: 5 | Thanked: 0 times | Joined on Jan 2010
#112
Originally Posted by Rauha View Post
Myöhästyykö lainkaan? Eiköhän tämä ole ollut aika hyvin tiedossa niiden ihmisten parissa, jotka sitä seuraavaa Maemo/Meego luuria ovat suunnitelleet.

Plus Nokiahan ilmoitti tuolla Barcelonassa, että 2H2010 tulee ensimmäinen Meego tuote.
...mikä tuote? ...Moblin-puhelinko...jonka nimeksi tuli MeeGo? ...versio 1?
tuskin ainkaan Maemo 5-luuri...
 
Posts: 2 | Thanked: 0 times | Joined on Feb 2010
#113
Onko kukaan saanut toimimaan karttojen latausta (Map Loader) laitteen muistiin?

Kiertotie:
N95:sen "cities" kansio kopioitu N900:lle. Vaikuttaa toimivalta.
 
Posts: 125 | Thanked: 35 times | Joined on Jan 2010 @ Finland
#114
Map Loader toimiii.
 
Posts: 262 | Thanked: 232 times | Joined on Aug 2009
#115
Onko kukaan suunnitellut mitään tapaamisia?
 
Posts: 607 | Thanked: 296 times | Joined on Jun 2008 @ Finland
#116
FreeNode IRC verkossa on muuten kanava #nettilaudat Nokian Maemo laitteille ja muille kosketusnäytöllisille tabletetille.

Melko hiljaista sielä kyllä on useimmiten
__________________
Touch Book .. do not waste you money on it.
 
cjp's Avatar
Posts: 762 | Thanked: 395 times | Joined on Jan 2010 @ Helsinki
#117
Noniin tämä threadi on meikäläiseltä mennyt aivan täysin ohi, vaikka ensimmäisten joukossa N900:n hankinkin. Itse taisin saada laitteen joulukuun alussa.

Vieläkö ootte N900:n käyttäjiä vai onko joku muu kalikka kolahtanu parempana? Näköjään ossipena, tissot ja joppu ainakin näpertävät ysisatasta.

Nokia World 2010 oli kiva, mutta vielä oottelen sitä omaa messiasta, eli Nokian MeeGo laitetta. Näilläkin foorumeilla kiihkeänä käynyt Nokian petturuussyyttely on mennyt itseltä vähän ohi, itse olen edelleen lähinnä niin tyytyväinen ysisataseeni, että pelkään Noksun MeeGo laitteen olevan liian kliininen ja Androidmainen.

Mitä fiiliksiä muilla?
__________________
--
Find me on Twitter: @creip

Please read my blog: "PeakMobility", which deals with MeeGo/Maemo, Windows Phone and mobile technology in general from a hedonistic user point-of-view: http://peakmob.blogspot.com/
 
Posts: 13 | Thanked: 9 times | Joined on Dec 2009 @ Espoo, Finland
#118
Originally Posted by cjp View Post
Mitä fiiliksiä muilla?
No aika useinhan tämä laite ärsyttää. Nettiselain jumahtaa välillä googlen mobiilisivuunkin ("Web page is unresponsive"...) ja softanhallinta on törkeän hidas.

Mutta en minä mitään muutakaan laitetta voisi käyttää samalla lailla, vaan vaihtoehtona olisi sitten aivan pelkkä puhelin. Joten vertailukohtana mielessä tuntuu olevan pikemminkin unelma kuin mikään kilpailija.

Melkein kaikki tuossa voisi olla paremmin toteutettu, mutta jo nyt se on riittävä. Ennen mukana kulki musiikkisoitin, läppäri, (paperi)kalenteri ja puhelin. Jos jaksoi. Nyt voin kuunnella musiikkia aina, kalenteri muistuttaa minua itsestään ja pääsen irkkaamaan ja lukemaan maileja mistä vaan. Toki näin ilmaistuna muutkin kännykät toimisi, mutta jos mm. musiikin pitää toimia flaccina, irkkaamisen täydellä fyysisellä näppäimistöllä ssh:n yli ja kalenterin näyttää järkevästi koko viikko kerralla, niin muut jäävät vajaaksi.

Tosin vieläkin olisin kiinnostunut joskus oikeasti hypistelemään Palm Pre:tä, mutten ole nähnyt vielä yhtäkään livenä Suomessa.

Tulevaan kapasitiiviseen laitteeseen suhtaudun vähän epäillen. Olen tottunut, että tämä toimii myös pienessä tihkusateessa ja hanskat kädessä (kynällä). Tosin voihan N9:nkin tulla mukana kapasitiivinen kynä. Kaikkein parhaimpana olisin pitänyt vuoden alussa jollain messulla esiteltyä multitouch-resistiivistä näyttöä, mutta aika näyttänee mitä käy.
 
Posts: 114 | Thanked: 51 times | Joined on Jul 2010 @ finland
#119
Itse käytän vielä, ja tulen pitkään vielä käyttämäänkin N900:sta. tuntuu että joka päivä tulee jotain uutta säädettävää hyvässä mielessä =) olen asennellut suht huolettomasti develistä ohjelmia, eikä kertaakaan ole tarvinnut flashii käyttää. tällä hetkellä N900 on ehdottomasti paras puhelin minun käyttööni, enkä usko että hetkeen on parempaa tulossa.

kaveri esitteli eilen uutta C5:sta ja kerto kaikkee hienouksia, mitä siitä löytyy.. sanoin et N900 saa "modattuu" PS3:sen.. kaveri meni ihan hiljaseks =)
 
OVK's Avatar
Posts: 559 | Thanked: 1,017 times | Joined on May 2008 @ Finland
#120
Ei ole kummempaa valittamista. Paitsi kalenteri. Tai jos kalenteriin saisi tuen "private appointment"-tapahtumille niin sitten sekin olisi ihan jees.

Hyvänä puolena on, että edelleen tuntuu koko ajan tulevan jotain kivoja hackeja (viimeisenä swappolube) jotka tavalla tai toisella parantavat käytettävyyttä tai ovat vaan hauskoja.
 
Reply

Thread Tools

 
Forum Jump


All times are GMT. The time now is 18:59.