Reply
Thread Tools
Posts: 11 | Thanked: 0 times | Joined on Mar 2010
#141
Originally Posted by mr_pingu View Post
toen was ik waarschijnlijk niet eens geboren :P Maar waarom android, android is nog steeds niet zo open als maemo. Ennn.. ik vind de multitask gaar maar dat is mijn mening. Niet dat android slecht is, maar onthoud ook dat alle apps draaien in een VM. Daarom is android zoo cpu hungry: http://elinux.org/Android_Dalvik_VM

Maarja jij geeft al aan een android tablet te hebben en je vindt het fijn en ik wil je ook zeker niet tegenhouden of van gedachte laten veranderen, gewoon doen wat je bevalt
Ik begrijp niet dat je daar nu moeite mee heb; uiteindelijk is het ook een VM van Unix.
 
Posts: 239 | Thanked: 194 times | Joined on Jul 2010 @ Amsterdam
#142
Originally Posted by paai View Post
En nog een Nederlandse N900 gebruiker, vanaf december 2009. En hardcore Linuxgebruiker sinds 1993 :-)

De N900 bevalt goed, maar de volgende wordt toch een Android. Teveel problemen met laden. Ik heb ook een Archos 10.1 tablet en ben daar erg tevreden over.

Paai
Welke problemen met laden bedoel je?
__________________
Please give or donate your 2 cents to help me keep on going.
 
Posts: 14 | Thanked: 0 times | Joined on Dec 2010
#143
Bij deze nog een Nederlander.
Heb zojuist Nitdroid N12 UMay erop gezet, vanavond maar eens kijken wat er allemaal mogelijk is!
 
Posts: 162 | Thanked: 25 times | Joined on Dec 2009
#144
Originally Posted by Willem Liu View Post
Welke problemen met laden bedoel je?
Als ik niet heel erg oppas is de N900 al te leeg om zelf nog te laden en moet ik de batterij aan een externe lader hangen. En dan een of andere stomme bug waardoor het zaakje in een half uur of zo leeg kan lopen, zelfs als ik wifi en bt uit heb staan...

Paai
 
Posts: 22 | Thanked: 8 times | Joined on Feb 2011
#145
Originally Posted by paai View Post
Als ik niet heel erg oppas is de N900 al te leeg om zelf nog te laden en moet ik de batterij aan een externe lader hangen. En dan een of andere stomme bug waardoor het zaakje in een half uur of zo leeg kan lopen, zelfs als ik wifi en bt uit heb staan...

Paai
@Paai
Deze extreme batterijtijd lijkt op een programma dat heel hard crasht, en je CPU 100% blijft belasten.
Installeer eens Conky, en kijk welke programma's wat doen. Je verbruik op idle (scherm wel aan) hoort onder de 10% te zitten.
(tip van BvDorp op Tweakers.net).
 
Posts: 239 | Thanked: 194 times | Joined on Jul 2010 @ Amsterdam
#146
Originally Posted by paai View Post
Als ik niet heel erg oppas is de N900 al te leeg om zelf nog te laden en moet ik de batterij aan een externe lader hangen. En dan een of andere stomme bug waardoor het zaakje in een half uur of zo leeg kan lopen, zelfs als ik wifi en bt uit heb staan...

Paai
Ik heb zelf een paar keer eerder een batterij drain gehad. Weet niet precies waardoor het kwam, maar na een reflash deed alles weer normaal. Dus het was zeker een 3rd party app die het veroorzaakte.
__________________
Please give or donate your 2 cents to help me keep on going.
 
Posts: 162 | Thanked: 25 times | Joined on Dec 2009
#147
Originally Posted by N user View Post
@Paai
Deze extreme batterijtijd lijkt op een programma dat heel hard crasht, en je CPU 100% blijft belasten.
Installeer eens Conky, en kijk welke programma's wat doen. Je verbruik op idle (scherm wel aan) hoort onder de 10% te zitten.
(tip van BvDorp op Tweakers.net).
uiteraard geprobeerd, maar conky ziet niks geks. Ik heb ook niet zoveel rare dingen op m'n N900...
Batterygraph toont wel zeer hoge cpu belasting als het mis gaat, maar geen idee waardoor het wordt getriggerd.
 
Posts: 39 | Thanked: 8 times | Joined on Apr 2011 @ Amsterdam
#148
Volgens mij wil je juist NIET in het Nederlands, want dan kun je iedereen helpen en iedereen kan jou helpen! Een OS installeer ik daarom ook nooit in het Nederlands. Maarreh, doe wat je niet laten kunt :-)
 
Posts: 39 | Thanked: 8 times | Joined on Apr 2011 @ Amsterdam
#149
Originally Posted by paai View Post
uiteraard geprobeerd, maar conky ziet niks geks. Ik heb ook niet zoveel rare dingen op m'n N900...
Batterygraph toont wel zeer hoge cpu belasting als het mis gaat, maar geen idee waardoor het wordt getriggerd.
In my case a full accu can run out in 30 minutes, when something goes wrong (loop?) in a flash animation in the browser. At the end of the video below, battery-eye shows that Aircrack-ng for n900 sucks your accu dry when cracking/capturing wepkeys/packets:
http://www.youtube.com/watch?v=HZpmyOcIK08
 
Posts: 11 | Thanked: 0 times | Joined on Mar 2010
#150
@Paai,

Je N900 geheel uitzetten, batterij eruit halen, 30 seconden wachten (druk in die 30 sec een paar keer op de aan/uit toets) vervolgens batterij er weer in en de N900 aanzetten.

In 9 van de 10 gevallen is met deze handelswijze de bug opgelost. Deze methode geldt ook voor meer bugs, zoals uitvallende toetsenbord verlichting, ledjes die niet meer werken, enz, enz.
Succes.
 
Reply


 
Forum Jump


All times are GMT. The time now is 14:36.