Active Topics

 


Reply
Thread Tools
Posts: 13 | Thanked: 2 times | Joined on Feb 2010 @ netherlands
#121
Hallo allen, probleempje, als ik weergaven beheren kies kan ik maar uit 4 homescreen kiezen, de 9 opties uit de cssu features staan er heel wazig wel achter maar ik kan ze niet selecteren, moet ik misschien ergens nog iets aan-of uitzetten.
alvast bedankt
 
Posts: 22 | Thanked: 8 times | Joined on Feb 2011
#122
Originally Posted by m double u View Post
Hallo allen, probleempje, als ik weergaven beheren kies kan ik maar uit 4 homescreen kiezen, de 9 opties uit de cssu features staan er heel wazig wel achter maar ik kan ze niet selecteren, moet ik misschien ergens nog iets aan-of uitzetten.
alvast bedankt
Je zou eventueel het volgende kunnen typen in je X-Terminal:

sudo gainroot
apt-get update
apt-get upgrade
apt-get install --reinstall hildon-home

Daarna rebooten. Zorg er wel voor dat je toestel verbonden is met het internet.

Succes ermee.
 
blipnl's Avatar
Posts: 279 | Thanked: 231 times | Joined on Apr 2010 @ Holland
#123
Hey mensen ik las laatst berichten over KPN, welke tekstberichten zouden kunnen inlezen van de mobiele gebruikers. Hier heb ik niet veel verder van gelezen, tot ik er een bericht over vond op engadget met meer info, en ook verontrustender hier. Ik quote de eetste zin: "KPN set off some alarms in Holland last month when it announced a plan to start charging customers separate fees for using VoIP, streaming video, and sending instant messages."

Ik ben klant van KPN i.c.m. N900, maar niet voor lang meer als ze dit doorzetten. Wie heeft hier nog meer KPN of weet hier meer van?

Ben erg gewend aan Voip en clients als msn, liefst zou ik de mogelijkheid behouden om te tetheren. Ik hoop dat ze hierdoor niet meer datacontrole krijgen op de N900.

[EDIT] Must see, kunnen ze dit maken? http://www.youtube.com/watch?v=PvcTs...ature=youtu.be [/EDIT]
__________________
Is that a N900 in your pants or are you just happy to see me?

Last edited by blipnl; 2011-05-13 at 14:44.
 
Posts: 239 | Thanked: 194 times | Joined on Jul 2010 @ Amsterdam
#124
blipnl

Ja KPN kan het maken en je kan er dan op rekenen dat de andere telecom providers mee zullen gaan in deze melkkoe als ze niet bestraft worden.
Maar aan de andere kant is er Nelie Kroes die pleit voor net neutraliteit. Het is maar de vraag hoeveel invloed Nelie heeft en hoe snel ze zal reageren.
__________________
Please give or donate your 2 cents to help me keep on going.
 
blipnl's Avatar
Posts: 279 | Thanked: 231 times | Joined on Apr 2010 @ Holland
#125
Ik ben daar ook bang voor Willem. Volgens verscheinene fora hebben velen al aangifte gedaan tegen KPN, omdat dit waarschijnlijk in conflict is met de wet. Bits of freedom (site) raad dan ook aan om aangifte te doen, ik kijk nog wel hoe dat evolueert (gezamenlijke aanifte, handtekeningactie) want ik vind niet dat telecomproviders hier recht op hebben. Ik had al een persoonlijk blacklistje van providers, mogelijk zet ik KPN hier bij :P
__________________
Is that a N900 in your pants or are you just happy to see me?
 
Posts: 35 | Thanked: 13 times | Joined on Nov 2010 @ Netherlands
#126
Originally Posted by XiliX View Post
Zijn er al mensen die echte narigheid hebben gehad met de cssu? Wil m installeren, maar ben een beetje huiverig als ik dit zie...
in CSSU zitten ook nog bugs.
een behoorlijk vervelende ook met vervormen van achtergronden bij bureaublad widgets. Bijv. Cronic mycontacts heeft transparante achtergrond oplossing
/opt/crochik/mycontacts -graphicssystem opengl

Last edited by EyeVisions; 2011-05-16 at 14:56.
 
Ali's Avatar
Posts: 248 | Thanked: 51 times | Joined on Jan 2010 @ Amsterdam
#127
hallo allemaal,

zijn er nog leuke dingen bijgekomen voor de lekkere N900?

ik heb de nieuwe add-ons geinstalleerd en mijn browser is echt stuk sneller geworden en was al snel genoeg in eerste instantie maar nu helemaal perfect!

voor mensen die dat ook willen http://talk.maemo.org/showthread.php?t=72992

en heb ook Ytube geinstalleerd en is een betere versie van cutetube python.

verder wat nieuw is bij mij: powerkernel 47, firefox 4 mobile, prismic,
 

The Following User Says Thank You to Ali For This Useful Post:
Whispering Weasel's Avatar
Posts: 54 | Thanked: 89 times | Joined on May 2011 @ Vlaardingen, Netherlands
#128
Hier nog een Nederlander

Ik heb de n900 nu een paar weken, erg leuk speeltje/computertje.

Wat is nu een goede provider voor internet abbonement? Ik heb nu gewoon een pre-paid kaartje er in van t-mobile (zonder internet abbo). Maar als ik zo eens rondkijk op de sites zie ik door de bomen het bos niet meer.
Bellen doe ik bijna niet dus een combi abbo is niks voor mij, alleen af en toe mobiel internet (is wel eens handig voor navigatie)

N900 draait op powerkernel47 en cssu, stabiel met overclock op 805 en smartreflex (lijkt batterij iets langer mee te laten gaan)
 

The Following User Says Thank You to Whispering Weasel For This Useful Post:
Posts: 239 | Thanked: 194 times | Joined on Jul 2010 @ Amsterdam
#129
Originally Posted by Whispering Weasel View Post
Hier nog een Nederlander

Ik heb de n900 nu een paar weken, erg leuk speeltje/computertje.

Wat is nu een goede provider voor internet abbonement? Ik heb nu gewoon een pre-paid kaartje er in van t-mobile (zonder internet abbo). Maar als ik zo eens rondkijk op de sites zie ik door de bomen het bos niet meer.
Bellen doe ik bijna niet dus een combi abbo is niks voor mij, alleen af en toe mobiel internet (is wel eens handig voor navigatie)

N900 draait op powerkernel47 en cssu, stabiel met overclock op 805 en smartreflex (lijkt batterij iets langer mee te laten gaan)
Ik ben van T-Mobile verhuisd naar Vodafone, omdat ik de bandbreedte bij T-Mobile niet genoeg vond. Ben nu wel tevreden met Vodafone.
__________________
Please give or donate your 2 cents to help me keep on going.
 
Posts: 1,163 | Thanked: 1,873 times | Joined on Feb 2011 @ The Netherlands
#130
Originally Posted by EyeVisions View Post
in CSSU zitten ook nog bugs.
een behoorlijk vervelende ook met vervormen van achtergronden bij bureaublad widgets. Bijv. Cronic mycontacts heeft transparante achtergrond oplossing
/opt/crochik/mycontacts -graphicssystem opengl
Die grafische bug komt door qt 4.7.2 die in de CSSU is geintroduceerd. Als ik het goed onthouden/gelezen heb zal dat bij de volgende CSSU update worden gefixt.


Heeft iemand Backtrack 5 al gedraaid? Dat laat echt de power van de n900 zien met een full gnome desktop Alleen beetje jammer dat ie reboot of crashed nadat RAM helemaal vol loopt :P Iig ik zit er over te denken om een easy backtrack te maken. Dus easy debian + alle backtrack tools enzo. Maar ik wacht nog even want misiak was bezig met lxde of xcfe te porten naar backtrack 5 Iemand ook geinterreseert in backtrack hier?
 
Reply


 
Forum Jump


All times are GMT. The time now is 16:00.